WeetWatIkHeb.nl is online

Geplaatst op 11-04-2019  -  Categorie: Algemeen

afbeelding

Weet Wat Ik Heb.nl ondersteunt kinderen met een aandoening

WeetWatIkHeb.nl is een nieuwe online portal, speciaal gemaakt om kinderen met een aandoening te ondersteunen bij het vertellen van hun verhaal in de klas. Acht patiëntenverenigingen hebben samengewerkt aan dit unieke project. Sinds kort is de portal geopend voor iedereen:

www.weetwatikheb.nl

Als Vereniging Osteogenesis Imperfecta ontvangen wij regelmatig signalen over de behoefte aan een methode om jonge patiënten te ondersteunen bij het bespreekbaar maken van hun aandoening, om begrip en acceptatie te bevorderen. Met WeetWatIkHeb.nl denken wij de juiste middelen in handen te hebben om daaraan een bijdrage te leveren. De insteek is luchtig, direct en met humor, waar mogelijk.

Hoe het werkt

Op WeetWatIkHeb.nl vinden bezoekers informatie en materialen, speciaal gemaakt voor kinderen met Osteogenesis Imperfecta. Zo is er een animatie die kort en krachtig uitlegt wat de aandoening inhoudt, vind je er een spreekbeurtpakket en bekijk je de handige spreekbeurttips van TV-presentatrice Nienke de la Rive-Box.

Oproep aan ouders, verzorgers en begeleiders

Heb je een kind met een aandoening, of ben je daar als begeleider bij betrokken? Bezoek samen de online portal en deel hem met vrienden, familie en bovenal: de leerkracht(en). Hoe meer mensen weten over de aandoening, hoe meer de kinderen kunnen rekenen op acceptatie en steun van hun omgeving!

Ook voor leerkrachten!

Voor leerkrachten is er een speciale sectie met handige informatie over de verschillende aandoeningen en hoe daar mee om te gaan. Daarnaast zijn er voor diverse aandoeningen ook korte en beeldende leermodules beschikbaar. Zo kunnen leerkrachten samen met de klas een aandoening bespreken: wat houdt het in en wat betekent het om deze aandoening te hebben!

We nodigen graag iedereen uit om een kijkje te nemen op de portal:

www.weetwatikheb.nl