Update omtrent vaccinatie COVID-19

Geplaatst op 03-04-2021  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: VOI Bestuur

Beste leden,

In de meest recente nieuwsbrief stond een bericht over coronavaccinaties en OI van het expertisecentrum OI in het Isala ziekenhuis in Zwolle. OI-patiënten worden door het RIVM lang niet altijd als risicogroep gezien en wie jonger is dan 60 jaar moet vaak nog wachten op een vaccin.

Patiënten met OI type 3 worden door Isala echter wél als risicogroep gezien. Dit geldt ook voor type 1- en type 4-patiënten met bijkomende aandoeningen zoals longaandoeningen, diabetes en overgewicht.

Daarom mogen wij van de VOI melden dat, als je als patiënt denkt dat je wel degelijk in de risicogroep valt, je contact op mag nemen met Arjan Harsevoort van het Isala-expertisecentrum, in Zwolle. Daar wordt dan per individuele patiënt bekeken of een aanbeveling voor een vaccinatie richting de huisarts kan worden afgegeven.

LET OP: Dit is ter onderbouwing om in aanmerking te komen voor overgebleven vaccins. Het is vervolgens aan de huisarts of dit ook echt mogelijk is. De officiële vaccinatievolgorde wordt namelijk niet vastgesteld door de huisartsen zelf. Voor contactgegevens met Zwolle kijk op www.oivereniging.nl/zorg-en-oi

Met vriendelijke groet,

Het VOI-bestuur

Disclaimer: Dit bericht is geheel gebaseerd op informatie vanuit Isala. Het blijft een ieder vrij om te kiezen wat voor hen prettig voelt. De VOI neemt hier geen standpunt over in. Mocht je vragen hebben omtrent dit punt, neem dan contact op met het expertisecentrum.

2000 AK Haarlem