Test je rolstoelvaardigheid op de ALV op 5 oktober

Geplaatst op 02-09-2019  -  Categorie: Algemeen

Voor de kids organiseert de VOI op de najaarsvergadering op 5 oktober een rolstoelvaardigheidstraining. Wil je ook meedoen? Meld je aan voor deze ALV via siraterces.[antispam].@oivereniging.nl.

Waarom organiseren we dit? Veel kinderen die door een handicap in rolstoel zitten, focussen eerder op hun beperkingen dan op de mogelijkheden die zij ook met hun rolstoel hebben. In de meeste gevallen is de omgeving ook weinig stimulerend. Kinderen in een rolstoel worden zelden gestimuleerd eropuit te gaan en te ontdekken wat ze allemaal zelf kunnen bereiken. Hierdoor lopen zij succeservaringen mis die bijdragen aan een leven in zelfvertrouwen, en hierdoor lopen zij participatiemogelijkheden mis (spelen, school, hobby etc). Uit eerdere ervaringen weten wij dat onze trainingen in rolstoelvaardigheid enorm stimulerend werkt: kinderen krijgen meer vaardigheden en meer zelfvertrouwen, waardoor zij meer kunnen en blijven doen en meer overtuigd zijn van hun eigen kunnen.