Geplaatst op 28-11-2023  -  Categorie: Algemeen

We zijn nu een maand na het jubileumweekend op Landgoed de Biestheuvel, waar we het 40-jarig jubileum van onze mooie vereniging vierden. En wat was het een feest! Het was zo mooi om zoveel mensen bij elkaar te krijgen. Van mensen die bij het prille begin van de vereniging betrokken waren tot mensen die pas sinds kort lid zijn. Jong en oud troffen elkaar en het was precies zoals wij het als bestuur in gedachten hadden.

Het begon al op de vrijdag met gezellig samen eten, buiten zitten bij de vuurkorf en er werden spelletjes gedaan. Sommigen kozen ervoor om op tijd het bed in te duiken, anderen bleven zo lang wakker dat – als het zomer was geweest – ze de zon hadden kunnen zien opkomen.

Zaterdag

Hoe dan ook wachtte zaterdag het hoofdprogramma. In drie blokken kwam 40 jaar VOI samen. Zo hield Ralph Sakkers een presentatie over de geschiedenis van de zorg in het WKZ, stonden Raoul Engelbert en Taco van Welzenis in een panel stil bij de geschiedenis, en werd het eerste exemplaar van de nieuwe Breekpunt overhandigd aan VOI-oprichtster Helmie Goedhart. Dagmar Mekking hield een interactieve presentatie over OI en leden gingen met elkaar in gesprek over dromen en wensen voor de toekomst.

Pimm en Wim

Al deze thema’s werden ingeleid door het muzikale repertoire van Pimm en Wim Hilgeman. De voetjes gingen van de vloer en er werd volop meegezongen met hun VOI-lied. Speciale aandacht was er nog voor Guus Janus en Arjan Harsevoort van Isala die werden toegezongen door Wim!

Avond + zondag

Iedereen liet zich vervolgens het diner goed smaken en ‘s avonds werden de spelletjes opnieuw uit de kast getrokken door de mensen die bleven slapen. De volgende ochtend was het alweer tijd om de boel op te ruimen en afscheid te nemen van elkaar. Maar wat hebben wij er als bestuur van genoten! Dank aan iedereen die er was!

Foto's

Als u nog foto's heeft van het jubileum die u wilt delen met andere leden dan horen we dat graag. We werken aan een mogelijkheid om de foto's voor leden beschikbaar te maken.

2000 AK Haarlem