Aangepaste ALV toch een succes

Geplaatst op 12-10-2020  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Robert van den Brink

Zaterdag 10 oktober heeft de najaarsledenvergadering van de VOI plaatsgevonden. De eerste ALV die gestreamd werd voor de leden die thuis waren en niet fysiek aanwezig konden zijn. In de zaal waren zo’n 30 leden aanwezig inclusief twee leden van de Adviesraad. De ALV stond in het teken van het afscheid van drie bestuursleden. Ronald de Groot heeft als voorzitter van de Adviesraad Cindy Wan- de Groot, Roald van Wonderen en Nelleke van den Brink bedankt voor hun professionele inzet als voorzitter, secretaris en penningmeester. De kandidaat bestuursleden Willemijn Döpp- van Berkum en Jaap Spierenburg zijn gekozen als nieuw bestuurslid. Willemijn als algemeen bestuurslid en Jaap als penningmeester. Cindy is gekozen als interim-voorzitter tot maart 2021.

Het nieuwe bestuur bestaat nu uit: Cindy Wan (interim-voorzitter), Miranda van Rooijen, Willemijn Döpp- van Berkum (algemeen bestuurslid) en Jaap Spierenburg (penningmeester). De huidige voorzitter deed een belangrijke oproep aan leden om zich te melden als kandidaat voor voorzitter en secretaris. Als deze functies in maart 2021 niet zijn opgevuld, heeft dit gevolgen voor het voortbestaan van de vereniging.

Verder heeft dr. S. Treurniet (AmsterdamUMC) ons bijgepraat over de TOPaZ studie die momenteel wordt opgestart voor OI-patienten waarbij onderzoek wordt gedaan naar de effectiviteit van het middel Teriparatide. Dit medicijn wordt op dit moment gebruikt bij patiënten met Osteoperose. Mensen met OI kunnen zich aanmelden voor deze studie bij het Amsterdam UMC. In de ledennieuwsbrief wordt hier verder op in gegaan.

Ondertussen werden de kinderen vermaakt door Tjebbe Westendorp die een creatief programma verzorgde met als thema ‘Middeleeuwen’. Mooie sieraden werden mee naar huis genomen!

Naast het officiële gedeelte was er ondanks het vervallen van het middagprogramma veel ruimte voor onderlinge contacten tijdens en na de lunch.

photo-2020-10-10-16-02-33

2000 AK Haarlem