Overlijden Rick Brink

Geplaatst op 12-05-2024  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: VOI-bestuur

Lieve leden,

De VOI heeft met grote verslagenheid kennisgenomen van het overlijden van ons geliefde lid Rick Brink. Hij werd slechts 38 jaar.

In zijn werk als politicus en ‘minister van Gehandicaptenzaken’ wist hij veel aandacht te genereren voor een gelijkwaardigere samenleving voor iedereen. Elke vezel aan energie die hij had gaf hij daarmee terug aan ons allemaal. Of het nu ging om een inclusieve speeltuin voor kinderen of het helpen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of inclusief onderwijs.

Die passie van hem voelden wij ook binnen onze vereniging. Als Rick er was, dan verscheen er een vrolijke en leuke man die iedereen wist te inspireren. Hij was iemand die oprecht geïnteresseerd was in anderen. Omdat Rick al zo lang bij de VOI betrokken was is hij met verschillende andere leden van kinds af aan opgegroeid. Daarmee is Rick voor veel mensen meer dan zomaar een bekende van de VOI.

Onze condoleance gaat uit naar de nabestaanden van Rick en we wensen hen en iedereen die Rick lief had ontzettend veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Het VOI-bestuur

rickbrink