Gezinnen

De VOI biedt een platform voor het uitwisselen van ervaringen van gezinnen met kinderen met OI. Heeft u een (klein-) kind met OI tussen de 0 en 15 jaar? Dan kunt u met uw familie deelnemen aan de gezinsevenementen waarbij naast de bijeenkomsten voor de volwassen ook leuke dingen voor de kinderen worden georganiseerd. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een leuke knutsel- en spellenhoek voor de kinderen (inclusief begeleiding) terwijl uzelf een workshop volgt over schoolgaande kinderen met OI. Op deze manier hebben uw kinderen een leuke dag vol spel en gezelligheid met andere kinderen met OI terwijl u kennis opdoet en contact legt met ouders die eenzelfde situatie als u ervaren.

Zwemfestijn

Daarnaast organiseert de VOI twee keer per jaar een zwemfestijn (de nieuwjaarsduik en de nazomerduik). Hiervoor wordt een toegankelijk zwembad afgehuurd met aangepaste douchefaciliteiten en een badlift. Er is gelegenheid om lekker te zwemmen en te spelen en natuurlijk wordt de middag afgesloten met soep,een patatje of BBQ. Dit alles bij elkaar maakt het tot een echt familiefeest. Kijk in de agenda voor de data van deze zwemdagen.

OI Ouders op facebook

Bent u een ouder met OI of heeft uw kind OI? Wordt dan lid van de facebook-pagina OI-ouders. Hier vindt u actuele thema's over kinderen met OI. Klik op onderstaande button:

OI-Ouders

Opkikkerdagen

Stichting Opkikker verzorgt Opkikkerdagen voor gezinnen met een langdurig ziek kind, zodat na veel vervelende dagen de leuke dagen toch nét iets langer duren! Een leuke dag met het héle gezin geeft de broodnodige afleiding in een dagelijks leven vol ziekenhuisbezoeken en opnames. Samen zijn is voor deze gezinnen niet vanzelfsprekend. Juist daarom is een gezamenlijke dag vol plezier onmisbaar. Stichting Opkikker zet zich daar 2000 keer per jaar voor in!

Gezinnen die wel een Opkikker kunnen gebruiken worden aangemeld via de artsen en pedagogisch medewerkers vanuit de 80 ziekenhuizen waar Stichting Opkikker mee samenwerkt. Elke Opkikkerdag is uniek en alles kan; vliegen in een helikopter, boeven vangen met de politie of, als een kindje sinds lange tijd uit het ziekenhuis is, een middagje in de zandbak spelen. Het bieden van ontspanning en persoonlijke aandacht voor het hele gezin staan altijd voorop.

Stichting Opkikker is geheel zelfstandig, ontvangt geen subsidie van de overheid en is niet aangesloten bij loterijen. Om haar doelstelling te kunnen bereiken is ze volledig afhankelijk van de inzet en ondersteuning van bedrijven en particulieren.

Kijk voor meer informatie of voorbeelden van Opkikkerdagen op www.opkikker.nl

Je kunt natuurlijk ook een gezin met oi aanmelden omdat je weet dat die een zware tijd achter de rug hebben of juist te gaan hebben.

Stuur hiervoor een e-mail naar rettizroov.[antispam].@oivereniging.nl

Engelandlaan 1284
2034 GN Haarlem