Een reis vol hoogtepunten

Daar stond ik dan. Een dag voor vertrek, omringd door een slagveld van koffers en andere spullen die mee moesten op reis. Ik keek mijn kamer rond en bedacht me dat ik deze plek voor de komende tien dagen vaarwel … Lees verder…

werkgroepen

Veel leden kunnen en willen iets betekenen voor de VOI en daar zijn wij heel blij mee. In het verleden werden veel uitvoerende taken door het bestuur uitgevoerd. Hierdoor werden de bestuurstaken voor mensen met én zonder OI te zwaar.

In 2010 is daarom besloten om de verenigingsstructuur te hervormen en de uitvoerende taken onder te brengen in werkgroepen. Dit plan heeft ertoe geleid dat er verschillende werkgroepen zijn opgericht. Deze zullen in fases van start gaan. Op deze maner kan iedereen binnen de VOI naar eigen capaciteit bijdragen en kunnen we als leden de vereniging samen dragen.

Momenteel zijn de volgende VOI werkgroepen actief:

Public Relations

Deze werkgroep vertegenwoordigt de VOI op beurzen en geeft voorlichting aan ziekenhuizen, behandelaars, thuiszorginstanties, scholen en universiteiten. Daarnaast werkt zij aan de zichtbaarheid van (V) OI door het geven van interviews en het plaatsen van stukken in medische vakbladen. Voor contact met deze werkgroep kunt u een bericht sturen aan Fleur Krom via pr@oivereniging.nl

Brochures

Deze werkgroep schrijft brochures over OI en adviseert andere organisaties bij het opstellen van informatieve teksten hierover. Zo is er een kinderboekje voor ouders van kinderen met OI opgesteld. Ook is er informatie beschikbaar voor 50-plussers met OI. Voor contact met deze werkgroep kunt u een bericht sturen aan Monika de Roo-Peeters via brochures@oivereniging.nl

Breekpunt

Deze werkgroep verzorgt de kopij en uitgave van het tweejaarlijkse OI verenigingsblad Breekpunt. Hierin staan columns van leden, interviews met leden en worden lezers bijgepraat over bijeenkomsten en relevante maatschappelijke ontwikkelingen over OI. Voor contact met deze werkgroep kunt u een bericht sturen aan Stefan Buitenhuis via breekpunt@oivereniging.nl

Internationaal beleid

Het takenpakket van deze werkgroep loopt uiteen van betrouwbare informatievoorziening over toegankelijkheid in het buitenland tot het organiseren van bijeenkomsten met zusterorganisaties in het buitenland en het maken van meertalige ‘OI paspoorten’ voor OI patiënten die op reis willen. Voor meer informatie over de OIFE kijk op www.oife.org

Voor contact met deze werkgroep kunt u een bericht sturen aan Taco Welzenis via tvwelzenis@oivereniging.nl

Fondsenwerving

Door het organiseren van speciale bijeenkomsten zoals sponsoracties en loterijen en het benaderen van zakenrelaties binnen het verenigingsnetwerk richt deze werkgroep zich op het werven van financiële middelen ten behoeve van de VOI. Voor contact met deze werkgroep kunt u een bericht sturen aan penningmeester@oivereniging.nl