Een reis vol hoogtepunten

Daar stond ik dan. Een dag voor vertrek, omringd door een slagveld van koffers en andere spullen die mee moesten op reis. Ik keek mijn kamer rond en bedacht me dat ik deze plek voor de komende tien dagen vaarwel … Lees verder…

Samenwerkingsverband Pijnpatiënten naar één stem

Samenwerkingsverband Pijnpatiënten naar één stem is opzoek naar ervaringsdeskundigen:

Meepraten vanuit patiëntenoogpunt? Graag: ook uw stem telt!

Wilt u meewerken om voor chronische pijn betere zorg te krijgen? En als belangenbehartiger op te treden namens 2,2 miljoen pijnpatiënten?

Via het Samenwerkingsverband Pijnpatiënten naar één stem laten mensen met chronische pijn gezamenlijk één stem horen ter verbetering van de pijnzorg in Nederland. Er vindt overleg plaats met zorgaanbieders, de (farmaceutische) industrie, verzekeraars, de politiek en overheden. Regelmatig krijgt het Samenwerkingsverband de vraag om bij te dragen aan projectgroepen, denktanks, onderzoeken en dergelijke. Daarvoor willen wij een pool samenstellen van ervaringsdeskundigen en zijn we op zoek naar geschikte kandidaten. Iets voor u? Wij vragen:

– Tenminste MBO/HBO werk- en denkniveau;

– Ervaringsdeskundig als: (ex-)patiënt; partner, mantelzorger;

– Het vermogen abstract met de eigen ziekte/aandoening/beperking om te kunnen gaan: boven de (eigen) ziekte kunnen staan en kunnen denken vanuit een breder patiëntenperspectief;

– (Beleidsmatige) ervaring in de belangenbehartiging van mensen met een chronische ziekte of handicap is een pre;

– In staat zijn zorgvuldig en met respect voor anderen te communiceren;

– Beschikbaar op oproepbasis voor minimaal één jaar: geschatte tijdsinvestering enkele dagdelen per jaar;

– U bent lid/vaste donateur van één van de deelnemende patiëntenorganisaties aan ons Samenwerkingsverband;

– Bereidheid om op adequate wijze terug te koppelen naar de stuurgroep.

Wij bieden:

– Betrokkenheid bij het streven om chronische pijn als erkende aandoening op de kaart krijgen in Nederland;

– Vacatiegeld € 25,00 per bijeenkomst en vergoeding van reiskosten, tenzij de organisatie die ons vraagt om vertegenwoordigers een eigen regeling heeft die tenminste gelijk is aan ons aanbod;

– Samenwerking met een actieve, deskundige en betrokken stuurgroep;

– Deel uitmaken van een succesvol project, een Samenwerkingsverband dat volop in opbouw is.

Procedure

Herkent u zich in bovenstaand profiel en voelt u zich aangesproken? Dan zien wij graag uw motivatiebrief met een beknopt cv tegemoet. U kunt deze sturen naar info@pijnpatientennaar1stem.nl of Samenwerkingsverband pijnpatiënten naar 1 stem, p/a Oranjelaan 30, 3761 BX Soest.

Voor nadere informatie kunt u terecht op:

www.pijnpatientennaar1stem.nl of contact opnemen met dhr. Louk de Both via 06-51553587 of loukdeboth@pijnpatientennaar1stem.nl.