Het was een gewone dinsdag zoals alle andere eenenvijftig dinsdagen van het jaar. Dat zou je tenminste kunnen denken, maar voor mij pakte het even anders uit. Die ochtend brak ik na een val uit mijn rolstoel twee botten en … Lees verder…

Patienten kiezen de beste app, doet u ook mee?

Patiëntenfederatie NPCF organiseert in samenwerking met MedicalPhit voor het eerst de verkiezing van de beste app voor patiënten. Patiënten kunnen vóór 1 mei een review schrijven van de ruim 60 geselecteerde gezondheids-apps. Hieruit wordt een top 10 samengesteld. Een jury zal daarna bepalen welke app de winnaar is op basis van het aantal reviews en het gemeten eindoordeel. Uiteindelijk wordt er op 4 juni 2014 de beste app voor patiënten uitgereikt: de Health App Award 2014.

Om de beste patiëntenapp van 2014 te vinden, is het nodig om zoveel mogelijk reviews te krijgen. Een divers aanbod van apps zijn geselecteerd voor deze prijs. Voor uiteenlopende doelgroepen kunnen er interessante apps tussen zitten. Graag zouden we van de patiënten te weten willen komen welke app bruikbaar is en welke niet.

Om de beste patiëntenapp van 2014 te vinden, is het nodig om zoveel mogelijk reviews te krijgen. Een divers aanbod van apps is geselecteerd voor deze prijs. Voor uiteenlopende doelgroepen kunnen er interessante apps tussen zitten.

Graag zouden we van patiënten te weten willen komen welke app bruikbaar is en welke niet. Deze reviews bieden nuttige informatie voor patiënten met bijvoorbeeld eenzelfde aandoening of ziekte.

Zo zijn er bijvoorbeeld apps om de medische gegevens bij te houden: “Hello doctor”, “Med2mob”, “Memomedic”, Meddossier” en “Mijnmedipas”.

Patiënten kunnen via DigitaleZorgGids.nl hun stem uitbrengen op de geselecteerde apps. Dit kunnen ze doen door een review te schrijven over de desbetreffende app. Het is mogelijk om meerdere apps te reviewen.

We willen jullie vragen de Health App Award te steunen door informatie te verspreiden onder jullie achterban. Hierbij kan gedacht worden aan een oproep op de website of in nieuwsbrieven.

In de bijlagen en hieronder zijn verschillende documenten toe- en ingevoegd die gebruikt kunnen worden: een banner, een blog, oproepen om te stemmen en een nieuwsbericht. Hopelijk zijn er kanalen beschikbaar om de Health App Award te promoten onder jullie leden. Zodat er een juiste keuze gemaakt kan worden aan welke gezondheids-app de prijs uitgereikt kan worden.

Als je een banner gebruikt of in een zin zegt dat mensen ‘hier’ kunnen stemmen dan kun je daar het beste deze url onder plakken:

Kijk hier voor de blog:

Kijk hier voor een nieuwsbericht: