Een reis vol hoogtepunten

Daar stond ik dan. Een dag voor vertrek, omringd door een slagveld van koffers en andere spullen die mee moesten op reis. Ik keek mijn kamer rond en bedacht me dat ik deze plek voor de komende tien dagen vaarwel … Lees verder…

Missie

De VOI is een vereniging voor mensen met OI en hun directe omgeving. De VOI is actief op het gebied van informatievoorziening, lotgenotencontact en belangenbehartiging.

Meer weten over de VOI?

Bestuur

Het dagelijks bestuur van de VOI ligt in handen van bestuursleden die tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) benoemd worden. Tot het bestuur behoren minimaal een voorzitter, een secretaris en een penningmeester.

Meer weten over het bestuur van de VOI?

Advies

De VOI vindt het belangrijk om haar leden, medici, hulpverleners en zoveel mogelijk sectoren uit de maatschappij te informeren over alles wat met de aandoening OI te maken heeft. Om dit mogelijk te maken heeft de VOI een informatrice, medisch adviseur en een advies raad.

Wilt u meer weten over advies?

Werkgroepen

Veel leden kunnen en willen iets betekenen voor de VOI en daar zijn wij heel blij mee. In 2010 is daarom besloten om de verenigingsstructuur te hervormen en de uitvoerende taken onder te brengen in werkgroepen.

Meer weten over de werkgroepen?

Steun de VOI!

Veel mensen met OI moeten behandelingen ondergaan, soms lang revalideren en maken vaak gebruik van een rolstoel en/ of andere hulpmiddelen. Daarom is het zo belangrijk dat de VOI hun belangen behartigt, zowel maatschappij breed als binnen de zorg.

Meer weten over de VOI en hoe u ons kunt steunen?

Lid worden?

De VOI spreekt namens het aantal leden dat zij heeft. Hoe meer leden wij hebben, hoe meer invloed wij hebben om de belangen van mensen met OI te kunnen behartigen.

Meer weten over hoe lid te worden van de VOI?

Vacatures

Vrijwilligers zijn voor de VOI van groot belang, zonder vrijwilligers geen VOI. De VOI werkt met een relatief klein budget, bestaande uit overheidssubsidie en de inkomsten uit lidmaatschap en sponsoring, waardoor er beperkte financiƫle middelen beschikbaar zijn voor het inkopen van expertise en uitvoerende medewerkers.

Wilt u meer weten over vacatures bij de VOI?