Het was een gewone dinsdag zoals alle andere eenenvijftig dinsdagen van het jaar. Dat zou je tenminste kunnen denken, maar voor mij pakte het even anders uit. Die ochtend brak ik na een val uit mijn rolstoel twee botten en … Lees verder…

brochures & pr materiaal

De vereniging vindt het belangrijk om haar leden, medici, hulpverleners en zoveel mogelijk sectoren in de maatschappij te informeren over de gevolgen en kenmerken van OI. Dit doet zij door middel van brochures, presentaties, individuele voorlichting (leraren, hulpverleners etc.) en door middel van de informatrices die telefonisch of per email vragen beantwoorden van leden en betrokkenen.

Hieronder vindt u een overzicht van de beschikbare brochures. U kunt ze digitaal bekijken door ze aan te klikken. Als u liever de papieren versie ontvangt kan dat ook. U kunt deze bestellen bij:

Angelique van de Pol

telefoon: 073 – 511 90 65 (uitsluitend overdag)

email: angeliquevandepol@oivereniging.nl

De VOI heeft speciaal voor huisartsen een brochure gemaakt met informatie over symptomen, beleid en aandachtspunten.

Huisartsenbrochure osteogenesis imperfecta

Het blauwe boekje is al jarenlang onze algemene brochure met informatie over OI, inmiddels is niet alle informatie van deze tijd (de indeling van types OI is de laatste jaren verandert). We werken aan een nieuwe versie, tot die tijd kunt u huidige brochure nog hieronder vinden.

Het Blauwe Boekje

Het WKZ heeft een brochure gemaakt over hantering en verzorging van jonge kinderen met OI voor ouders en hulpverleners. Ga naar de link hieronder en klik op de brochure om deze te openen.

Hantering en verzorging van jonge kinderen met Osteogenesis Imperfecta